Rozhodovat se pro výběr prostorů pro podnikání se musíte především podle oboru podnikání jaký jste si vybrali. Ale ať už je Váš podnikatelský záměr jakýkoliv, vybírat budete podle téměř stejných kritérií.
Pokud jste si vybrali jako podnikatelský záměr obchod např. s oblečením, budete vybírat NEBYTOVÉ PROSTORY:
– nebytové prostory vybírejte v první řadě podle lokality – i obchod s oblečením může dobře prosperovat v malém městě, musíte ale lidem nabídnout takové zboží, které ještě nikdo v dané lokalitě nenabízí a přitom je po něm poptávka, a lidé si pro něj musí jezdit do větších, často hodně vzdálených měst
– každý i začínající podnikatel by chtěl mít obchod s výlohou na místě, kde se pohybuje nejvíce lidí, v tom případě ale počítejte s vyšším nájmem, možným řešením je např. mít obchod sice mimo nejfrekventovanější lokalitu, ale upozornit na sebe poutavou reklamou, vyjde to levněji
– také musíte vybírat podlevelikosti, tady už záleží, jaké oblečení budete nabízet, pokud dražší, značkové, nebudete potřebovat velké skladové prostory, pokud to bude oblečení levnější, bude se pravděpodobně více prodávat, tam už počítejte se skladovými prostory většími.
Pokud je Váš podnikatelský záměr administrativního rázu, budete vybírat vhodnou KANCELÁŘ:
– lokalitaje u kanceláře rozhodující stejně, jako u obchodu, nemusíte ji mít ve vyhlášené „kancelářské budově“, pro klienty bude rozhodující dopravní dostupnost a snadné vyhledání Vaší adresy
– také budete muset zvážit cenu nájemného, ve vyhlášené kancelářské budově budete zcela jistě platit vyšší nájem, ale vyšší cena je za „jméno“
– pokud máte prostory vybudovat si kancelář doma a oddělit ji od domácnosti např. přestavbou, bylo by to ideální řešení, pokud ne, pronajmout si kancelář ve „starší zástavbě“ a upozornit na sebe reklamou, jako v prvním případě, kdy byl zmiňován obchod, vyjde také levněji
– také musíte vzít už předem v úvahu, zda budete podnikat zcela sami, nebo Vám časem přibydou zaměstnanci a podle toho vybrat velikost kanceláře a poté ji v případě potřeby rozšířit a přepažit kvůli soukromí zaměstnanců.