Lidé jsou velmi ohební, co se týče jakéhokoliv obchodního jednání. Pokud skutečně nejste ti neprůbojní, kteří se budou hádat v každé restauraci kvůli přesolenému jídlu (což by jistě česká gastronomie občas zasluhovala), tak se pravděpodobně dříve nebo později „ohnete“ pod svou laťku. Ať už je to při výběru auta, zařízení do bytu, výběru půjčky. Vždycky se stane něco, co vás „odrovná“, budete zkrátka natolik nalomení (ať už reklamou či obchodní strategii nebo i přesvědčivostí prodejce), že si koupíte i něco, co byste za normálních okolností ani nezvažovali.
Přesně proto mají velkou výhodu podomní prodejci, nabízeči a podbízeči ve velkých městech. Mají totiž obrovskou výhodu osobního kontaktu, v tom to je. Lidé se dají více utáhnout na vařenou nudli, pokud s nimi stojíte a díváte se jim do očí. Vždycky to tak bude. Lidé jsou totiž ovladatelní. Někdy prostě má obchodník smůlu a nebude nic, někdy se mu ale zadaří až přímo husarský kousek. Vy jim to musíte ztížit co nejvíce tím, že budete chtít jenom tu nejlepší kvalitu.
Ne všichni máme pevné hranice
Někdo má jistý rozpočet a jde do obchodu. Jenomže když je v tom obchodě, najednou do něj začne valit prodavač, začne podléhat reklamě, najednou se mu začne něco líbit nebo nelíbit. A hned je rozhodnutí na cestě. Například, pokud by lidé nakupovali někde na e-shopu, kde by měly všechny pro a proti (objektivně) skutečně napsány, tak by se rozhodovali pravděpodobně úplně jinak. Jenomže to se nestane a obchodníci to tak nechtějí. A nemusí to být jenom produkty a klasické služby, ale třeba i finanční služby – půjčky a hypotéky. Vždycky udělá větší „byznys“ ten poskytovatel úvěru, který se sejde s klientem, uvaří mu kávu, ať se cítí jako pán, než ten, který služby nabízí na internetu. Samozřejmě, je to všechno individuální.
Je to ale všechno o lidech – nesmíte se sklánět, musíte si skálopevně stát na standardech, kterých jste si vytyčili. Jakmile ukážete náznak slabosti, už jste v hrsti.