Nejvíce používanými vyhledávači jsou bez pochyb Google a Seznam. Jakmile uživatelé internetu něco hledají, tak především přes tyto vyhledávače a proto se vyplatí všem, kdo vlastní či provozuje webové stránky, aby byli viditelní právě tady.
Jak toho však dosáhnout? Jakým způsobem přilákat na svoje stránky co nejvíce návštěvníků? Os toho je profesionální seo webu.
Nejdřív je důležité si vysvětlit, co vůbec znamená zkratka SEO.
SEO = Search Engine Optimization = optimalizace pro vyhledávače.
Obsahem SEO je proces, který řeší fulltextové vyhledávání, tzn. vyhledávání pomocí klíčových slov. S tím souvisí také úprava struktury webových stránek, nastavení klíčových slov a zpětných odkazů, aby obsah stránek měl dostatek správných klíčových slov, která zaindexují také vyhledávače Google a Seznam.
Cílem každého vlastníka webových stránek je, aby se na jeho stránky dostalo co nejvíce uživatelů a budoucích zákazníků. Může se jednat o zcela náhodné návštěvníky nebo o ty co hledají konkrétní produkt či služby nebo uživatele, které zaujala vaše reklama nebo ti co znají název konkrétního výrobku či služby a také ti, kteří již znají váš web a mají uloženou jeho adresu.
Seo webu dokáže ovlivnit počet návštěvníků tím, že zajistí, aby se pomocí klíčových slov zadaných do vyhledávače dostalo na váš web co nejvíce uživatelů a to i díky přednímu místu ve vyhledávačích mezi množstvím konkurenčních stránek.
Cílem SEO je tedy posunout vás na první příčky ve vyhledávačích a zvýšit počet návštěvníků vašich www stránek. Co již pomocí seo úplně ovlivnit nejde je, aby si každý návštěvník koupil vaší službu nebo produkt.
SEO může proběhnout jak už při existujících stránkách, tak u těch nových, které se teprve chystáte realizovat. Nejlepší je tedy optimalizace provést při samotné tvorbě www stránek, aby od samého počátku byly úspěšné a co nejdříve viditelné.