Podniká se jak známo ve firmách. A funguje to tak, že když někdo podnikat chce, firmu si zkrátka založí a pak v ní provozuje ten typ živobytí, pro který se rozhodl. To je logické, to chápe každý z nás. Jenže kdekomu může unikat ta skutečnost, že vlastně fungující firmě nestačí jenom to, aby ji vedl někdo profesionálně zdatný, aby měla schopné zaměstnance a produkovala něco, co se podaří dost výhodně zpeněžit na trhu. Někomu v první chvíli nedojde, že vlastně tím nejdůležitějším je na každé firmě její sídlo.
Že o tom pochybujete? Nepochybujte. Ať už se podíváme na nějaký podnik z jakéhokoliv úhlu pohledu, ať už o něm smýšlíme jakkoliv, je vždycky jasné, že tento nebude nikdy fungovat, pokud nebude mít své sídlo. A nejen že nebude fungovat, ale vlastně se ani nezaloží. Protože firemní sídlo je třeba mít už od prvních okamžiků, bez toho se nedá firma ani založit.
A tak prostě potřebují podnikatelé nějaký ten objekt, ve kterém by se se svým podnikáním zaregistrovali. A když ho mají, je to jedině v pořádku. Ale co když ho třeba také nemají? Co když jim nepatří žádný objekt, ve kterém by podnik mohl sídlit, nebo co když je tento natolik nevábně vypadající, že se s ním snad ani není záhodno prezentovat před veřejností? Ani pak není třeba propadat pocitům zmaru. Když vlastní sídlo chybí nebo to není to pravé, dá se přece zařídit i sídlo takzvaně virtuální.
A nabízí takové virtuální sídlo firmy Brno? Jistě, proč by ne? I zde lze virtuálně sídlit. A co to znamená? Vlastně skutečnost, že si podnikatel zaregistruje svoji firmu v dost dobře vypadajícím objektu nějakého jiného majitele, který mu tu umožní přebírat a zpracovávat poštu, občas využít kancelářské prostory a podobně.
Takové sídlo tedy majiteli firmy nepatří. Ale tento ho může omezeně využívat. A tím si třeba i vylepšit svou image.